گروه اجتماعی: رئیس سازمان بهزیستی کشور خواستار بازگشت بودجه خانواده‌های فاقد سرپرست در نوبت دریافت خدمات شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، با اعلام این خبر گفت: رئیس سازمان بهزیستی یک ماه پیش با ارسال نامه‌ای به معاون رئیس جمهوری برای اختصاص 50 میلیارد تومان از اعتبارت اختصاص یافته به کمیته امداد برای پوشش دادن پشت‌نوبتی‌ها فرستاده و در حال حاضر در حال پیگیری این موضوع هستیم.

سیدمهدی سیدمحمدی، افزود: پس از طرح مسئله سپردن وظایف حمایتی سازمان بهزیستی به کمیته امداد در روزهای پایانی سال گذشته و به ‌هنگام تدوین قانون بودجه، اعتبارات ویژه وظایف حمایتی در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره)قرار گرفت.

به دنبال آن هنگامی‌که در سال جدید اجرا و سرپرستی وظایف حمایتی به سازمان بهزیستی برگردانده‌شده به دلیل خاتمه زمان تدوین لایحه بودجه این اعتبار که برای تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار بود همچنان نزد کمیته امداد باقی ماند.بدین ترتیب زنان سرپرست خانوار پشت نوبتی بهزیستی همچنان در نوبت باقی ‌می‌مانند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور هنوز هیچ بودجه‌ای برای زیر پوشش قرار گرفتن این گروه از پشت نوبتی‌های سازمان بهزیستی در نظر گرفته نشده‌است.

وی با اشاره به اختصاص بودجه به کمیته امداد گفت: در صورت اجرایی شدن این تصمیم پرونده تمامی‌زنان سرپرست خانوار و پشت‌نوبتی‌ها به کمیته امداد منتقل می‌شود.

اما با گذشت 5 ماه از سال هنوز خبری از انتقال این بودجه به سازمان بهزیستی نیست و به این ترتیب رئیس سازمان بهزیستی پیش بینی کرد که در صورت ادامه این شرایط هیچ یک از زنان سرپرست خانوار پشت‌نوبتی امسال تحت پوشش قرار نخواهد گرفت.

به گفته سید محمدی، در پی عدم انتقال این بودجه این‌بار رئیس سازمان بهزیستی با ارسال نامه‌ای خواستار انتقال بودجه زنان سرپرست خانوار به بهزیستی شده‌است.

وی به ایسنا گفت:تا کنون از محل بازتوانی و خروج 15 تا 20 درصد از مددجویان از چرخه حمایتی سازمان بهزیستی تعداد بسیار محدودی از این پشت‌نوبتی‌ها تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

طبق آمارهای3 سال گذشته، یک میلیون و 200 هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که 147 هزار نفر آنان تحت پوشش سازمان بهزیستی و 800 هزار نفر آنان تحت پوشش دیگر نهادهای حمایتی قرار دارند.

از 5 سال گذشته تاکنون حدود 70 هزار نفر از خانواده‌های فاقد سرپرست، سرپرست از کار افتاده و زنان سرپرست خانوار که کارهای اولیه آن‌ها همچون تشکیل پرونده مقدماتی، تکمیل مدارک و بازدید از منزل آن‌ها انجام و پشت نوبت دریافت خدمات حمایتی از سازمان بهزیستی هستند که به دلیل کمبود اعتباراین سازمان تا کنون توانایی تحت پوشش قرار دادن آنها را نداشته‌است.

کد خبر 31803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز